Det tråkigaste med vintern är väl att backen är stenhård och knölig, det går endast att skritta ungefär, och det är ju sååå tråkigt, men ack så nyttigt. Skrev senast igår att jag antigen ville att det skulle komma mer snö, eller att det skulle bli varmt ute så backen kunde tina upp. Och vips när jag vakna imorse var det ett vinterland ute, även fall jag önskade att det skulle bli det sist nämnda alternativet att det skulle bli varmt och skön, så är det iaf något att det kom snö, så man kan motionera på olika sätt! :-)
Dock kom nästa problem, skav vid sadelgjorden, jag har sett att det saknas päls där sadelgjorden är, vilket kan vara ett resultat att han kliat sig själv eller fått ett nyp av Z. Men vill inte riskera att motionera honom svettig och skavet blir värre. Men som tur är kommer hjälpen i helgen, min syster var super snäll och svängde förbi hööks och köpte en fårskinnstunnel i förebyggande syfte. Men får vänta tills imorgon när hon kommer innan vi kan börja motionera ordentligt igen! :-)

Kommentera

Publiceras ej