Det är ungefär 2år mellan videoklippen, och jag personligen ser stooor skillnad. Det första klippet är ifrån ungefär den tiden jag fick hem honom, han var mager och livsglädjen var borta. Anledningen till att jag valde att löshoppa honom vid den tidpunkten var för att han skulle få ha kul, bara lek liksom. Vi löshoppade honom 3grr den dagen dels för att han aldrig sett ett hinder förut i sitt liv, sen för hans kondition vid tidpunkten!

Det andra klippet är ifrån igår, höjden har väl inte bivit speciellt mycket högre vad ni ser på klippet, men han var uppe på 80-90cm och nosade, höjden i klippet ligger runt 60-70cm. Som jag nämde igår skötte han sig galant trots lite bus och lek!
Till min förtjusning väljer han 99 av 100 gånger att komma i galopp i höger varv, vilket är hans svåra varv.

Ha i åtanke att han är endast löshoppad 4grr i sitt liv, samt att han varit aktiv i ca 6månader av 24månader. Morik är en lättlärd häst när han sätter den rätta sidan till!!

Enjoy! :-)

              

Kommentera

Publiceras ej