Vi har blivit av med våran finaste hage, hagen med massor av björkträd som formar sig som en ö som hästarna kunde springa runt. Både kuperad och slät på vissa ställen!
Idag kom bonden och sa att han ville ha tillbaka sin hage, så det var bara att stolpa ner och tråda ner hagen, vi hade till måndag på oss, paniken infann sig ganska snabbt, tjäle i backen kan bli knivigt att få upp stolpen. 

Som tur fick jag med min sambo på mitt upptåg, och följde med till stallet och ut i hagen i bäckmörker. Evigt tacksam för att han står ut med mina upptåg! 
Alice som står i samma stall hade gjort ett riktig hästjobb i hagen, så jag och Anton gjorde tveksamt allt. Det som jag trodde skulle ta en evighet fick vi gjort på en eftermiddag, bara att hämta stolpen med traktor sen är allt klart! 
Tyvärr uteblev Moriks motion idag, så min syster lär ha en pigg häst imorgon, när hon ska rida Morik!  :-) 

Kommentera

Publiceras ej