Någon som har erfarenhet av hästar som biter sönder andras täcken, nu är det inte Morik som biter sönder täckena utan hans täcken blir sönder bitna, jag vill verkligen att alla hästar ska kunna gå ihop, men det är så himla tråkigt när alla hans täcken är trasiga. Och det känns öven sådär att köpa nytt hela tiden om man vet att det blir sönderbitet.

Som det ser ut nu har jag provat det mesta.
- Sprayat no bite på täcket.
- kört dubbla täcken (resultatet var att båda täcken gått sönder)
- Låtit han gå med sina trasiga täcken.
- Använt den anda hästens täcke ihop om att han ska känna igen sin lukt?!
- Låtit min häst gå naken, vilket resulterar i att han ibland kommer in biten på rumpan. Men nu när vädret är som det är vill jag ha täcke på honom.

Så är det någon som har något tips så berätta gärna!!!

1 kommentarer

Sätilaryttaren

18 Nov 2015 14:06

Åh det är så jobbigt med täckesbitare, jag är så glad att jag inte har det problemet. Har hästarna något att göra i hagen, mat, grenar att bita/leka med? :)

sv; jag är delat, vissa dagar är det jätte mysigt med höstväder men ibland så vill jag bara dra täcket över huvudet när regnet smattrar på rutorna ;)

Svar: Sv: ja, dem går i princip på fri tillgång på grovfoder, samt en väldigt kuperad hage med skog och grenar i. Dock är den vääldigt urbetad så det kan väl vara det som är det största problemet, dock har dem ju fri tillgång som sagt.. :/
Morik

Kommentera

Publiceras ej