Det har hänt lite sen jag köpte stövlarna, tiden har varit knapp och mitt mående har inte varit på topp därför har bloggandet uteblivit. Men här kommer en snabb update:

- Tandkontroll och Vaccination: Ni vet ju att jag skrivit att Moriks tänder växer som ogräs, och det var min första tanke när han börja fibbla runt med de tre-delade bettet. Men veterinären konstaterade att hans tänder såg väldigt bra ut (mot vad dem har sett ut). Lite vassa på vänster kind och två hakar men det var ingen panik, dock vill jag ändå hålla koll på hans tänder, så nästa gång blir en tid bokad i Maj ungefär alltså 2ggr/år.

-
Vi har tagit vår första uteritt själva: Jag har haft otroliga problem med att rida ut själv, dels för min rädsla för att rida ut själv som har funnits länge sedan "Zolas tid" vilket nu är 3år sedan ungefär. Rädslor är otroligt svåra att bli av med, och även fall jag vet att Morik och Zola är helt olika individer så gör sig rädslan ändå påminnd. MEN jag kom över den, mitt och Moriks problem har varit att han stannar och vägrar gå frammåt, och det spelar ingen roll hur man gjorde, inte ens vända hem var ett alternativ för honom. Vet inte hur många gånger jag varit arg, frusterad, gråtit och varit uppgiven över denna häst, men lika snabbt som det kom, lika snabbt försvann det. Och jag kunde rida ut själv, en 25min runda i totalmörker och Morik skötte sig SÅÅ BRAA. Jag grät lite glädjetårar när jag insåg att vi kommit längre än vad jag hade tänkt! * Lycklig tjej*

-
Invigt mina stövlar: Invigt mina fina, fina stövlar som är så himla sköna, och absolut, viss utrustning gör att man rider bättre, och stövlar är ett av dem. Vilket stöd man får, jag har haft problem med min laterala malleolen a.k.a fotknölen på yttersida av foten, efter ca 40min ritt så börjar det värka där i och med att jag har ett bra nedtramp, kanske för bra om man inte får stöd för det. Men i stövlarna är det som bortblåst! :-)

 
Arkivbild, denna bild togs ca 3 veckor efter jag hämtat honom, hittade den igår när jag satt och bläddrade i hans mapp. Vilken resa vi gjort! :-)

Kommentera

Publiceras ej