Jag har verkligen varit en inbiten chaps och sko ryttare, dels för att ridstövlar inte är skapta efter människor känns det som, jag vet inte hur många modeller jag provat och köpat mig på men lik förbannat fattas det cm för att dragkedjan ska gå igen... Tills igår, var till en butik som heter Bidermans för att kolla om min sadel går att värma om, vilket den gjorde, inte nog med att jag fick det posetiva beskedet om sadeln så fanns det även stövlar på rea.
Av att dömma på modellerna så såg dem väldigt smala ut, men är det 40% rea på något måste man ändå prova, och dem GICK IGEN!!
Förstår ni hur glad jag vart?! Skor och chaps i all ära, men när man får köpa nya chaps hela tiden pga att dragkedjan är trasig, eller glider ner under ridpasset, det är ett irritations moment som heter duga. Så nu är jag ägare till ett par Mountain Horse Firenze high rider!

 
De hade kostat 2399kr tror jag, men var nersatta 40% vilket inte gick att motstå. Har ni vägarna förbi Bidermans i Eskilstuna, så har dem fler modeller på REA! :-)

1 kommentarer

Sätilaryttaren

05 Dec 2015 09:57

riktigt snygga stövlar! :)

sv; ja men verkligen, fast då hade vi bara velat ha fler timmar, hah!

Kommentera

Publiceras ej