Nu börjar jag bli riktigt trött på denna storm, och jag är nog inte själv med att tycka det, abolsut hade man inte haft häst så hade det varit lite mysigt när man sitter inne och har det varmt och skönt. MEN när man har häst så är det totalt värdelöst, stormen stör helt enkelt mina planer på att aktivera Morik.
Jag tänker inte rida ut med risk att få något över oss, som tur är har jag insläppet ikväll så stormen kanske har lagt sig lite.
Jag ska verkligen ta tag i mina ridhusdrömmar med Morik, om man vill få fler timmar i sadeln måste man nog kunna ta med hästen till ett ridhus när vädret inte är på ens sida, frågan är vilket ridhus ska man välja? Jag vill ha en sån enkel och smidig väg som möjligt, samtidigt som jag vill ha det lungt i ridhuset i början då Morik aldrig varit inne i något. Det är evigheter sen jag red i ridhus, så vet ju knappt de olika reglerna längre, är det högerregel fortfarande? den som rider i snabbast tempo ute på spåret? Ja, det är många frågor och funderingar..

Måste också hitta någon vänlig själ som hyr ut transport samt har en bil med drag, tyvärr får inte jag köra mina pärons bil med drag då dem tecknat en försäkring där de under 26 inte får köra bilen, eller ja, man får köra bilen, men händer det något så tecker inte försäkringen för eventuella skador. Och försäkring bör man ha om man är ute i trafiken med släp och häst!

#morgonfunderingar

 
                                                   Min morgon startades iaf med kaffe i sängen!

Kommentera

Publiceras ej