Idag har jag provat alla sadlar som vi har i stallet ungefär. Allt ifrån Prestige till Hubertus och tillbaka igen. Både hopp och dressyr. Jag personligen tycker att det är nyggigt att se hur olika modeller ligger på sin häst, det är så man lär sig tycker jag!

      
Detta är en Morris and Nolan, personligen tycker jag att den hamnar i bakvikt, tycker även anläggningsytan över ryggen var något bred på Morik, det syns kanske inte på denna bild, men den bilden jag tog bakifrån ser man det tydligare, bossorna ligger liksom lite utanför ryggen!

    

Detta är en Prestige, även den hamnar en aning i bakvikt, men jag tycker att den ligger bättre än Morrisen, även om den inte ligger 100% bra!
     

Denna är en hubertus, i verkligheten ligger den sämre än vad bilden visar ser jag nu, i verkligheten är den mycket mer svängd än vad den visar på bilden. Vet inte riktigt vad jag ska tillägga mer om sadeln fkt!
    
Om jag inte minns fel är detta en Pessoa, i stallet tyckte jag att den satt hyffsat bra, dock lite trång i bomvidden, vilket resulterar i en lilla bakvikten även i denna sadel!
       

Även denna är en Presige appalosa. Många tycker att Prestige är svängda, men just denna modell upplever jag rak. Känslan som jag får av denna sadel är att den ligger liksom lite "ovan på" om ni fattar vad jag menar, vet inte riktigt vad jag ska skriva om sadeln, då jag har svårt att bestämma mig hur jag upplever den!

 


Har ni några tips på sadlar som kan passa min herre får ni gärna kommentera! :-) Alltid kul att prova olika sadlar!!
Ovan ser ni hans ryggprofil! :-)

2 kommentarer

Jossan

05 Nov 2015 15:19

Tycker att du är ute på helt rätt spår. Dock tkr jag Prestigen ser ut att ligga väldigt bra på din häst, om du drar bak den en 5cm sådär så att den hamnar bakom bogbladet och kommer ner lite mer fram.

Svar: Okej, vilken av prestigerna tänker du på? :-) Ska absolut prova att sadla längre bak! :-)
Morik

Anonym

05 Nov 2015 22:03

Dressyrsadeln 😊

Svar: Okej, tack! :-)
Morik

Kommentera

Publiceras ej