Igår kväll fick Morik en välförtjänt massage, som massageteraphut så tänkte jag att det inte är så stor skillnad på människor och hästar, absolut att hästarnas muskler är belägna på lite andra ställen än människans, men det handlar om att känna spänningar/muskelfibrer och kunna avgöra hur muskelfibrerna går vilket egentligen är ganska enkelt, det gäller att se hur hästen rör sig för att kunna se hur fibrerna jobbar! :-) 

Morik var iaf inte jätte glad över massagen, han var väldigt spänd och stel på vissa ställen i hals/bog och rygg. Vilket säkerligen gjorde ont och var obehagligt, och i kombination att stå still i 30min, ja det gjorde inte det hela bättre. Stundtals fick jag honom att slappna av iaf, vilket var tanken samt att jag fick igång blodcirkulationen. Kände redan skillnad idag på mjukheten i musklerna och ställena han var spänd på var mycket bättre, såg även en klar förbättring i hans rygg under arbete idag, han fick en helt annan höjning och tramp mot vad han haft tidigare, så jag ska verkligen fortsätta massera honom! 
Och jag hoppas att han i framtiden kommer njuta av den mer än vad han gjorde denna gång! 

Kommentera

Publiceras ej