Genom att gå tillbaka några steg i Moriks utbildning så har han gjort stora framsteg, från att inte riktigt kunna ta traven i högervarv utan att det blir någon form av passgång/tölt så klarar han nu det galant. Gissa om jag vart chockad igår när jag red, och allt gick så himla bra, fattningarna var klockrena och känslan var på sin plats!
Och jag vet att det hjälpte enormt mycket att gå tillbaka några steg och fokusera på det enkla så som broms, gas och eftergift!

Passet igår vart 45min, helt lagom tycker jag i och med att Morik är en sån häst som tröttnar efter ett tag om det inte händer något nytt, så det gäller att vara påhittig när man rider honom!
Och inte nog med att passet och känslan var på topp fick jag mig en liten sitsträning iform av nyp i knävecken av stövlarna. Eftersom skaften inte "sjunkit" ihop än så för varje gång jag inte trampa ner härlen så fick jag mig ett nyp, så mina knäveck är alldeles blåa. Absolut att det gjorde ont, men jag gnäller inte, tycker det var ett effektivt sätt att få foten/härlen på sin plats! ;-)

 
Fin fina killen! <3

1 kommentarer

Sätilaryttaren

21 Dec 2015 11:04

sv; hon har en kroniskt skada på djupaböjsenan..

Kommentera

Publiceras ej