Nu när julhelgen är över, då passar snön på att falla. Det är typiskt detdär, Morik, Zidde, Adine och jag red ut en julritt på julaftons förmiddag, och efter det har det varit fullt upp med firanden, två julafton vart det för min del, och en födelsedag så tiden har varit knapp att hinna med att rida, Morik har därför fått stått i 3dagar, men nu när snön lyser upp lite så kan man rida ut på kvällen också! :-)

Iår vart det inga julklappar till både mig och Morik, utan mer till hushållet, och ingen är gladare än jag, har äntlige fått en riktig gryta, samt en bibel till kokbok som jag fkt invigde idag genom att göra hemma gjorda köttbullar, och gisses vad gott det var, mycket godare än halvfabrikat!
Stallet fixade jag imorse, innan snön kom, hade utsläppet och hästarna var lite oroligare än vanligt trots att tiden hölls. Hästarna var på spänn hela frukosten och stirrade ner mot den andra hagen, undrar om det kan vara något vilt i hagen som de reagerade på!

 
Såhär såg vi ut på julafton, och denna bild vart typ den bästa, Morik stod iaf still på denna bild men drar mig ur sadeln. Inte alls pigg att stå och posa framför kameran som han brukar! ;-)

Kommentera

Publiceras ej