Hade inte sett fram emot utsläppet imorse, ville så himla gärna ha sovmorgon, men när jag traskade in i stallet och möttes av hästarnas gladje, jag tar det som om de var glada och se mig, men jag vet ju innerst inne att de ville ha mat och komma ut! ;-)

Energin infann sig iaf direkt, så jag fixade allt till hästarna, samt packade en hel del höpåsar tills imorgon, alltid skönt att ha höpåsarna klara då det är det absolut tråkigaste man kan göra i stallet, speciellt när man har rundbalar med hö och man får packa, packa och åter igen packa då påsen väger nästintill inget när man fyllt den. Mycket skönare med hösilage eller småbalar, då går det fortare! :-)

Vad är det tråkigaste ni tycker man kan göra i stallet?? :-)

2 kommentarer

josse

12 Nov 2015 17:33

håller med, höpåsarna och fylla på vatten xD

Sätilaryttaren

13 Nov 2015 21:38

sv; tack för tipset men jag har spån under hinkarna redan :/

Kommentera

Publiceras ej